Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a88n 40S16i87n84n36r66e14i53c57h 6853425810851

Neprehlednost potav. V uvodu kazdeho dilu jsou prece fotografie hercu I s vysvetlenim koho hraji. U nekterych je I fyzicka podoba velice dobre vystizena (Stepanek, Burian, Fric...)

+1/0
22.2.2017 22:53

P27e98t68r55a 22D15a11ň19k49o81v38á 7269383141

Také mne zarazilo, že si autorka až do posledního dílů pletla herce ztvárňujícího Martina Friče a Otakara Vávru. Mám Petra Stacha, který hrál Friče velice ráda a jeho větší nos je nepřehlédnutelný:-)

+1/0
23.2.2017 7:20

M33a27r34i72e 15Š48í17p62k41o13v12á 5872362724677

Petr Stach je skvělý herec. Taky ho mám ráda.

0/0
24.2.2017 19:23
Foto

M42a46r11t75i42n 62Š54u93b15r80t 1375161794905

A není znamením doby postfaktické zejména to, že divák pouze konzumuje a nepřemýšlí? A není z této doby právě cesta, která vyvolá diskusi? Nikdy se o té době tolik nemluvilo. Absolutně drtivá většina Čechů netušila, co tehdy herci prožívali. Nikdo si neuměl představit, jak těžké bylo vyčnívat v takové době. A seriál Bohéma podle mě složil poctu zejména pánům Burianovi, Novému a Štěpánkovi. Zejména u Buriana seriál vnímám jako dokončení jeho rehabilitace a omluvu. U pana Nového seriál připomněl jeho osud, který nikdy vlastně nikoho nezajímal a veřejně se o něm moc nemluvilo. Teď si o jeho ženě přečtete i v Blesku a spousta lidí objevila něco, co před tím nikdy netušila. A pana Štěpánka seriál ukázal prostě jako člověka, který byl postaven před těžká rozhodnutí a určitě z nich vyšel spíše pozitivně. O té době se najednou píše všude, všichni hledají na googlu, polemizují, ptají se, baví se o tom lidé v hospodách, v práci, srovnává se doba nacismu s tou pozdější a hodně se cituje i ta věta ze seriálu, že za nacismu se dalo čekat, co přijde, pak to bylo o dost složitější. Nikdo nevěděl, kdy, jak a proč za něco pykal. Pro mě byla Bohéma zážitkem právě proto, že nesvazovala strohým podáváním faktů. Byla postavena na vykreslení atmosféry. Ostatně panu Sedláčkovi bylo toto naopak vyčítáno v sérii České století (časté titulky, představovačky apod.). A popravdě si nemyslím, že napsat a natočit cokoli z této doby je snadné. Spíš bych to považoval za nemožné a jsem rád, že se autoři do toho pustili. Protože, kdyby to neudělali, v době postfaktické by nikoho fakta z téhle doby nikdy ani náznakem nazajímala.

+5/−1
22.2.2017 22:25

M33i58c67h97a61l 79P35a33u23l36í43č78e63k 2673645525345

Tak samozřejmě je dobře, pokud se o nějakém tématu vyvolá diskuse a lidé si začnou dohledávat a zjišťovat data i k věcem, které by normálně neřešili. Ale je otázka, zda je dobře, když je tato diskuse vyvolána tím, že se o tématu natočí z části nesmysl, který následně vyústí v rozhořčené reakce... Když to přeženu, tak např. i k holokaustu se dá diskuse podnítit civilizovaněji, než tím, že natočím film, ve kterém budu holokaust popírat nebo bagatelizovat...

0/0
23.2.2017 11:20

P78e38t51r 16B45r37o50ž 8942514776334

Plně podepisuju! Buď natočím hraný dokument s reálnými jmény postav a podle toho, jak to skutečně bylo, nebo fikci, ale pak bez reálných postav.

+2/0
22.2.2017 22:11

J28i90t77k41a 37J70o17r53d43a88n73o91v41a 2192320748411

Odflaknuty serial ve kterem herci hrali jako o zivot, ale mistama nemeli co. A ty hudebni podkresy do mluveneho slova, kdy nebylo nicemu rozumet, hruza. Upada ceska filmarina silenym tempem, nikdo uz neumi poctive remeslo

+6/−1
22.2.2017 19:37
Foto

P63a97v86e38l 61H56o57l77u37b 1846869319262

Bohéma není dokumentem a tak se musí k tomuto seriálu přistupovat! Společnost jako takovou, myšleno náladu ve společnosti, srovnání doby protektorátu s tou která přišla po ní, chování lidí v aspektech doby..., se podle mého názoru autorům podařilo vystihnout bravurně... Nelze ale příkře hodnotit jednotlivé postavy, mnohé byli navíc smyšlené... ;-)

+2/−4
22.2.2017 18:03

K12l19á12r11a 14T31r57n12k51o92v59á 3214199444149

To toho o chování lidí v té době víte hodně málo, zřejmě jste měl na mysli jejich postoje. Dotyční se takto nechovali, nevystupovali a nemluvili, ani náhodou, ani omylem.

+5/0
23.2.2017 0:39

J45a19r96o23m62í19r 41K53r90á94l 4660449294629

Pokud to není dokument, pak by se tak neměl tvářit.

0/0
23.2.2017 9:12
Foto

V98e85r29o31n26i86k64a 89V40a15l11í26k39o21v14á 5363277525223

Dovolím si vložit link můj dnešní blog, v němž vyjadřuji zcela opačný názor. Mně se seriál Bohéma velmi líbil, už dlouho jsem v čt neviděla nic tak dobrého.

http://valikova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=588558

Mám výhodu, vyrůstala jsem v divadlem a filmem prolezlém prostředí, proto jsem s rozlišením Vávry a Friče neměla nejmenší problém:-) Bohéma nás všechny donutila přemýšlet. Zaplaťpánbůh za to!

+11/−1
22.2.2017 17:07
Foto

V53e41r28o86n73i68k17a 70V64a20l16í46k85o37v48á 5523167405883

Omluva... "vložit link na svůj dnešní blog" :-(

0/0
22.2.2017 17:09

K91a57r49e55l 78T91r21o45n78n29e48r 2636774240324

"Vložit link na svůj dnešní blog" je slovakismus hodný Vasila Biĺaka. V Čechách je správné vkládat něco DO něčeho. Kapišto?

0/0
23.2.2017 2:19
Foto

D75a31l79i97b55o61r 18B26a98r78t33o67š 5244880907689

ano do něčeho ale link směřující na něco...a tak Veronika vložila DO svého textu link-odkaz na svůj článek na zdejším blogu.....

existují totiž slovesa, která mají několik předmětů a všechny s předložkami...to je někdy matoucí..to je fakt...

+2/0
23.2.2017 9:32

B97o95h37u59š 63H13a85v49e94l 7620332387508

Nesouhlas, duch doby a problémů byl zachován.

+3/0
22.2.2017 16:19

L25u56k37á32š 63B60r27a72n17d83e36j83s 2403495751541

Z mého pohledu Bohémě hodně uškodilo, že docházelo ke směšování osudů skutečných osob a fiktivních postav - nějaká Lili Králová? Pardon, ale skoro bych řekl, že si tvůrci dělali předem alibi - vidíte, jde o fikci, není si nač stěžovat. Škoda, opravdu to tam být nemuselo.

Každopádně pro autorku a paní Procházkovou - Štěpánek skutečně projev k Mnichovu pronesl, ne, že ne. Stalo se tak ovšem již 21.9.1938 a padla v něm i slova o nutnosti podřídit se a nebrojit proti tomu. Je pravdou, že projev v Bohémě byl ve skutečnosti mix tohoto projevu s projevem gen. Syrového, který byl pronesen o den později, a to v poměru snad 10:90, ale pokud teď někdo tvrdí, že Štěpánka haní a nic takového nepronášel, tak také uvádí nepravdivé údaje. On ten projev pronesl, dokonce se dochoval, k poslechu třeba zde, na stránkách dole:

http://www.vernyzustanu.cz/udalosti/prijeti-mnichovske-dohody

To jen pro upřesnění.

+6/0
22.2.2017 16:13

J34a95r56o87s60l50a67v 49N63á67p72r44s39t13e91k 6385796

Věřím, že se dočkáme kritického zhodnocení významného díla české literatury, románu Boženy Němcové Babička.

Autorka se svým nezodpovědným přístupem dopustila hrubého poškození pověsti postavy vystupující v knize pod jménem Viktorka. Především tím, že ji křivě obvinila z vraždy dítěte a dále, že ji nechala zemřít v mladém věku.

Skutečná Viktorie Židová své dítě nezavraždila a dožila se na tu dobu vysokého věku 76. Zemřela v roce 1868, tedy 13 let po vydání Babičky a 6 let po smrti Boženy Němcové.

+2/−1
22.2.2017 14:51

I74r82e32n95a 44K60r37o73u95p89o21v10á 4750333637202

Už je to pár let, co jsem Babičku četla, ale nepamatuji se, že by se tam někde psalo o Viktorii Židové. Ostatně, kdo byl předobrazem kněžny Zaháňské je všeobecně znám, ostatně Němcová své dílo hraběnce Kounicové věnovala a přesto pvažovala za vhodné postavu v knize přejmenovat. Je trochu rozdíl nechat se volně inspirovat a vytvářet fiktivní životopis.

+3/0
22.2.2017 15:04

K94a70r65e75l 50T89r74o88n86n67e95r 2876814420144

A jakou souvislost to má s Bohémou, pane Náprstku?

0/0
23.2.2017 2:22

J91a96r13o65s65l53a58v 88N45á28p23r63s60t55e49k 6875446

Jen tu, že v porovnání s tím, co si tenkrát dovolila Božena Němcová, jsou kritizované nesprávnosti Bohémy bezvýznamné.

0/0
23.2.2017 5:55

M18i34c44h42a36l 61S39e83d18m43í18k 3759635496901

Jde o žánr historický román, který má dlouhou tradici. Noc na Karlštejně nikomu nevadí, u tak nedávné historie je to problematické. Předloha byla s fiktivními postavami, po převodu na většinou reálné osoby je problém s odlišením skutečnosti od fikce.

S odstupem daným znalostí žánru to bylo koukatelné, při očekávání dokumentární přesnosti je velký problém.

+1/0
22.2.2017 14:48

I62r85e29n12a 71K66r96o65u46p80o29v57á 4360353237422

Navíc je trochu rozdíl mezi hudební komedií a seriózně se tvářícím dílem. Kdyby někdo napsal sci-fi komedii ve které cestovatel časem zatáhne do nějaké eskapády třeba právě pana Štěpánka, nebo obecně velice repektovaného T. G. Masaryka, patrně by se nikdo, ani jeho potomci, pro to nerozčiloval.

+4/0
22.2.2017 15:08

I47r79e60n78a 57K97r70o65u45p73o80v57á 4190493227802

Kde jsou ty časy, kdy autoři smyšlených příběhů ujišťovali konzumenty svého díla, že případná podobnst se skutečnými usdálostmi či osobami je čistě náhodná, aby se někdo necítil uražen, nebo nebyl o někom veřejně vzbuzen špatný dojem.

Dnes se to dělá opačně - autor(ka) si bezostyšně přisvojí jména (slavná, která zajistí zájem diváků) a s postavami si dělá co chce, ať z lenosti nebo zlé vůle.

+8/0
22.2.2017 14:48

Z78d32e11n74k36a 46S25v76o21b67o96d60o16v14á 2122588934103

Souhlasím. Pro mě byl seriál Bohéma zklamáním.

+8/0
22.2.2017 14:38
Foto

M69i95r13k69a 43P64a24n63t66l97í85k48o55v95á 2673484771143

Máte pravdu. jsem se na seriál těšila, ale byla jsem ráda, ž už skončli. Kdyby to byla moje rozečtená kniha, v polovině bych ji zavřela a odložila... Na seriál jsem dodívala, ale s určitým odporem. A vidím, že jsem nebyla sama... Rv

+6/−2
22.2.2017 13:19

J34i48ř16í 11K63i82n66d88l 2118207583407

Nad Bohémou byl rozhořčen i historik zajímající o film a divadlo. Podle něj šlo o hrubé zkreslení faktů.

+6/0
22.2.2017 12:38

O70n32d62ř19e78j 26N77ý18č 6878465607713

Historik asi nezná rozdíl mezi dokumentem a seriálem.

+2/−2
22.2.2017 13:35

I78r27e90n71a 21K10r91o67u36p97o33v55á 4930683417292

Nezná ho autor toho seriálu. Pokud používá skutečná jména skutečných osob zasazená do určité historické doby, měl by se maximálně držet známých faktů, zejména když ještě žije dost lidí, kteří si onu dobu i protagonisty osobně pamatují a také existuje dostatek podrobných a seriźních zdrojů. Pokud chce někdo stvořit jen zábavnu dobovku, nechť si hrdiny vymyslí.

+13/0
22.2.2017 14:52

K12l54á62r14a 14T36r36n62k85o46v26á 3514699684269

Přesně tak.

0/0
23.2.2017 0:42

J87a87r43o31m45í91r 93K76r10á27l 4900139724979

R^ Tak jest.

0/0
23.2.2017 9:10

J16a24r20o83s58l16a42v 82M55e67j51d89r 8377854730826

Naprostý souhlas - kombinovat skutečné jméno osoby a její fiktivní činy je neetické.

+8/−1
22.2.2017 11:43

R50a96d67e81k 45K67a60r46a94s 7364187766629

Vy jste asi ještě nikdy neviděla žádný hollywoodský film natočený podle "skutečných událostí". ;-D

+3/−1
22.2.2017 11:33

M85a22r33i63e 64P78o32k16o66r20n62á 9825144410

R^Souhlas. Představte si, že já jsem ten Štěpánkův projev sežrala i s navijákem, protože jsem předpokládala, že taková důležitá věc nemůže být fikcí.

+3/0
22.2.2017 11:31

S74y78l55v63a 18Š12p26o75r92k45o89v61á 5476632720879

no a ona taky nebyla - jen ho pronesl jindy než v seriálu

+3/0
22.2.2017 16:18



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.